Forberedelserne – maj/juni 1968

1. maj 1968

Bob Finkel holder møde med Tom Parker, NBC og Singer

Ved et møde på Tom Parkers MGM kontor, lykkes det Bob Finkel at overtale Tom Parker til at udvide TV-showet til at indeholde sange fra hele Elvis’ karriere og dermed bevæge sig væk fra det oprindelige koncept med et rent juleshow. Til stede er, udover Tom Parker og Bob Finkel, også repræsentanter fra NBC og Singer Sewing Mashines.

Tom Parker godkender den nye del af den samlede aftale, så længe Elvis ejer alle udsendelsesrettigheder og at det endelige show også kan godkendes af Singer.

7. maj 1968

Bob Finkel sender kasse med Elvis materiale til Steve Binder

Den 7. maj sendte Bob Finkel alt Elvis materialet, som Tom Parker havde sendt ham i slutningen af januar, til Steve Binder. Så havde Steve mulighed for at forberede sig til mødet med Parker.

NBC var i princippet ligeglade med showets koncept og form – så længe det blot indeholdt Elvis. Deres salgsafdeling havde allerede fundet en sponser til showet og valget var faldet på Singer Sewing Machines. At kunne blive eksponeret i forbindelse med et Elvis show var kun en del af handlen, for Singer fik også lavet en aftale om to andre shows, ligeledes på NBC, som de skulle sponsere. Der var tale om ”Don Ho” samt pianisten og entertaineren Liberace. Der var to andre firmaer som kæmpede om at få lov til at være reklamesøjle i forbindelse med Elvis showet – Kentucky Fried Chicken og Mrs. Paul’s – de var endda villige til at give en højere pris, men det blev Singer som fik aftalen i stand om de tre shows på NBC.

10. maj 1968

Bones Howe, Steve Binder og Tom Parker mødes

Bob Finkel havde arrangeret et møde mellem Steve Binder, Bones Howes og Tom Parker tidligt om morgenen den 10. maj. Mødet fandt sted på Tom Parkers kontor i MGM studierne i Culver City, som var et stort område for film produktion i Los Angeles. Ifølge Steve Binder lignede Tom Parkers kontor et stort køkken, hvor der var et stort bord i midten med stole omkring. Tom Diskin, som var Parkers højre hånd var også til stede, siddende bagerst i lokalet og det samme var Freddie Bienstock, som repræsenterede Hill and Range, et sangforlag som ejede rettighederne over et stort sangkatalog.

I løbet af de første 30 minutter af mødet, ifølge Steve Binder, snakkede Tom Parker. Han fortalte historier om gamle dage, om sin baggrund inden for karnevaller og om hans lille show med dansende kyllinger. Han fortalte i detaljer om de syv kyllinger, som blev placeret på en kogeplade dækket af hø og da han satte strøm til kogepladen, begyndte de at danse, da den blev varm.

Det næste Tom Parker viste var kontrakten som Elvis havde med MGM, Parker talte længe og indgående om den ensides kontrakt som blev indgået med alle filmstudier, når Elvis skulle lave en film. Hovedpunkterne i kontrakten var, at der blev aftalt hvor mange dage Elvis skulle arbejde på filmen, hvornår han skulle møde ind og hvornår han havde fri hver dag. Tom Parker pointerede, at det mest vigtige var selve beløbet på en million dollars og at så snart betalingen var modtaget, ville Elvis gøre alt hvad du bad ham om så længe det var inden for kontrakten.

Ifølge Steve Binder ville Tom Parker gerne imponere med hans fantastiske sans for forretning, Steve selv syntes at det var en forfærdelig kontrakt. Der var ikke noget i kontrakten der gav Elvis nogen indsigelsesmuligheder, der var ikke lagt op til at Elvis kunne tjene penge efter filmen var færdig og næsten endnu mere forfærdeligt, så skulle Elvis synge enhver sang som der blev lagt ind i manuskriptet.

Da mødet nærmede sig sin afslutning, modtog Steve Binder to gaver fra Tom Parker, pakket ind i to bokse. Den første boks havde Elvis’ ansigt på og i baggrunden var der nåletræer med sne på. I selve boksen var der en brochure med et billede af Elvis en rød jakke og med teksten ”Season’s Greetings From Elvis”. På bagsiden stod ”The complete script for Elvis’ Special Christmas Program scheduled on your station for Sunday, December 3, 1967.” Manuskriptet var en liste over alle de sange Elvis ville synge på det inkluderede band. Det var basalt set et radioprogram, som skulle promovere Elvis og som havde været sendt ud til 4000 radiostationer året før. Da Steve fik sin gave var det med beskeden om at dette var konceptet for det kommende NBC Elvis juleshow. Steve Binder var overbevist om, at Tom Parker virkelig mente det seriøst da han gav ham gaven.
Den anden gave var et medlemskab af Tom Parkers  ”Snowman’s Club” med inskriptionen ”To: Snower Steve Binder”. Steve Binder modtog gaverne, men i sit stille sind med håbet om, at Parker ville finde ud af at Steve ikke var ”værdig” til at blive en del af Parkers klub.

NBC Studios set fra oven

10. maj 1968

Første møde med Elvis

Klokken 16 mødte Elvis op på Steve Binders og Bones Howes kontorer på Sunset Boulevard. Med sig havde han Joe Esposito, Charlie Hodge, Lamar Fike og Alan Fortas. Følget kom dog til at vente i receptionen mens Elvis, Steve og Bones gik ind i mødelokale. Det første Steve Binder lagde mærke til, var at Elvis omtalte ham ved fornavn – hvilket Bob Finkel var lettet over, da han fik det at vide senere.

Steve Binder havde nogle overvejelser omkring Elvis, som han gerne ville have afklaret. Steve ville gerne finde ud af i hvor høj grad Elvis levede i nuet, i det at hans filmkarriere ikke rigtigt fungerede mere og at det var to år eller mere siden Elvis sidst havde gjort sig markeret på hitlisterne. Elvis spurgte Steve om hvordan det så ud med hans karriere nu, hvortil Steve svarede at ”Din karriere er skyllet ud i toilettet”. Dette var sagt i spøg, men alvoren var reel nok. Elvis virkede glad for det ærlige svar. Elvis var usikker og tilbageholdende i forhold til at lave et tv show, da det var mange år siden han havde optrådt foran et publikum. Steve fortalte, at der selvfølgelig var en risiko involveret i at lave et sådan show, hvis showet ikke blev en succes og faldt til jorden ville han blive husket som rock’n’roll stjernen fra 50’erne – men hans karriere ville være ovre. Hvis showet omvendt blev en succes ville han kunne genetablere sig selv som en stjerne af nutiden. Steve Binder spurgte Elvis om han ville gave indspillet ”McArthur Park”, en sang der var et hit i 1968, i stedet Richard Harris. Der kom et hurtigt svar -”Ja” – uden tøven. Steve var dermed overbevist om, at Elvis ikke kun levede i fortiden. Herefter talte Steve og Elvis om hvad han synes om musikken i dag og om hvilke bands og musikere han kunne lide, hvoraf han nævnte Beatles specifikt.

Steve fortalte om hvordan han arbejdede, at når han lavede et TV-show så var det skrevet og designet til den specifikke artist. Hvis ikke Elvis kunne lide det oplæg der ville komme, så ville det ikke kunne bruges af andre kunstere, det ville blive skrevet specifikt til ham. Som en skrædder der laver et stykke tøj til en kunde.
Før Elvis forlod kontoret og mødet fortalte Steve til Elvis, at han ingen planer havde om at lave et jule-tvshow. Det kunne Andy Williams eller Perry Como gøre. Hvis Elvis kunne lide hvad de havde i sinde at skabe, så kunne de tale sammen igen – ellers ville de bare sige tak for et godt møde. Alligevel spurgte Steve Elvis om der var nogen specielt han gerne ville have på holdet, udover Steve Binders medarbejdere. Elvis ville gerne have Billy Strange, som tidligere havde arbejdet for ham, med på showet.
De blev enige om at mødes igen efter at Steve Binders team havde haft mulighed for at sammensætte nogle ideer og et koncept for showet, hvorefter de ville blive præsenteret for Elvis. Hvis Elvis kunne lide det, så ville de fortsætte.

Da Elvis var gået, startede Steve med at sammensætte et hold der kunne skabe en liste af ideer, der kunne blive præsenteret ved det næste møde med Elvis. Bones Howes sekretær, Ann McClelland ville tage noter til de kommende møder – det var en grundforudsætning ved alle disse møder, at alle var lige. Der var ikke nogen som havde højere status eller rang på grund af løn eller stillingsbetegnelse. Hele konceptet var at få nogle idéer på bordet.

Alan Fortas, Tom Parker, Elvis, Lamar Fike, Joe Esposito og Charlie Hodges

14./15. maj 1968

Møder (uden Elvis) med teamet omkring specialen.

Mødedeltagere er Allan Blye, Chris Bearde, Earl Brown, Bill Belew og Gene McAvoy. (Noter skrevet af Anne McClelland.)

Noter fra møderne:

Pre-production med holdet begynder med det samme: Møder med Elvis, begyndende fra den 3. juni. Han vil være tilgængelig 5 dage om ugen fra kl. 13. Målet er, at indspilninger til showet kan startes fra 15. juni hos Western Recording Studios, de endelige indspilninger til tv-showet i sidste uge af juni – 2 til 4 dage.

Musik materiale: En julesang, en gospel sang, 4-6 nye sange, det skal være blandet pop, rhythm & blues, country & western, gospel etc. Nogle af sangene fra Elvis’ film kan ikke bruges. Alt hvad der behøver en særlig Elvis lyd skal indspilles på forhånd og alt andet, der ikke kan blive gjort ligeså godt hos NBC. Alt hvad der bliver indspillet på forhånd, vil blive indspillet som ved en almindelig pladeindspilning.

Et tema skal skrives til starten af showet og slutningen af showet. Brug nyhedsindslag og billeder som en montage over Presleys historie.

De første 9 til 10 minutter skal være en fantastisk optræden med kun Elvis selv. En idé kunne være at inkludere et gospel-rock segment. Det vil være en udfordring at lave noget der er bedre til resten af showet. Forskellige dele kunne blive delt op i rhythm and blues, country og western, gospel, pop, tale, elskov, sport med musik etc.

Lad være med at hænge fast i fortiden, det spændende sker lige nu. Elvis vil gerne tale om hvad der sker inden for musikken i dag og i fremtiden. Det skal blandes med dialog mellem sange. Han har brug for et intimt segment hvor publikum kan se han er en rigtig person som er varm og oprigtig. En idé kunne være et interview mellem Elvis og Leonard Bernstein.

Hvis showet bliver delt op i forskellige dele af musik, vil hver del kunne indeholde sange fra starten af Presleys karriere og frem til i dag og ind i fremtiden inden for det specifikke område (for eksempel R&B, C&W etc). Det bringer nostalgi, friskhed og et nyt udtryk ind i hver enkelt del.

Et andet segment eller to der går udover musikken. Ting som Presley interesserer sig for der kan relateres til musikken og segmenter som; biler, motorcykler, karate, fodbold, heste, måske en sammenhæng mellem Presley og elektricitet.

Karate dans af Jaime Rogers hvor Presley ikke er direkte involveret. Der kan bruges op til fire koreografer i showet til de forskellige udtryk der behøves i hver del.

Garderobe: Bill Belew skal lave nogle udkast til Presley af forskellige former for tøj.

15. maj 1968

Brev til Norman Morrel

Den 15. maj sender Steve Binder et brev til Norman Morrel, som håndterer budgettet for produktionen, for at bekræfte udgifterne til de personer som skulle medvirke til showet.

Earl Brown (Vokalarrangementer og tekster): 2750 dollars.
Gene McAvoy (Set designer): 5000 dollars.
Bill Belew (Kostumer): 2500 dollars.

15. maj 1968

2. møde med Elvis

Ved andet møde med Elvis på Steve Binder og Bones Howes kontorer, accepterede Elvis det koncept som Steve Binder præsenterede for ham. Mødet fandt sted umiddelbart før, Elvis skulle af sted til Hawaii. Til dette møde var også Allan Blye og Chris Beard til stede, som begge skulle være med til at skrive det overordnede manuskript til showet. Steve Binder spurgte Elvis om Parker skulle være med til denne samtale, men Elvis forklarede at Parker tog sig af den forretningsmæssige del og Elvis tog sig af den kunstneriske del. Parker var ifølge Elvis sjældent til stede med mindre at pressen var indblandet.

Derefter præsenterede Allan Blye og Chris Beard deres ideer til showet, de havde forberedt sig godt og havde købt alle Elvis’ plader til deres arbejde med at udvikle idéer til showet. En af deres idéer var at bruge sangen ”Guitar Man” til at sammenkæde de forskellige scener i showet. De to præsenterede deres ideer til showet, mens Steve observerede Elvis’ reaktion. Elvis var entusiastisk omkring idéerne, han ville ikke ændre nogle af de ting som var i oplægget.

18. maj 1968

Elvis flyver til Hawaii

Elvis, Priscilla og Lisa Marie flyver til Hawaii, sammen med Joe Esposito og hans kæreste samt Gambills.

Elvis på Hawaii i maj 1968

20. maj 1968

Møde hos Binder/Howe

Noter fra mødet:

Mulige åbninger: Titel med ”Guitar Man” som tema. Start med en ballade med Presley på en tom scene med en stol og guitar. Begynd med en ouverture af Presleys hits med bare tre eller fire linjer fra hver. Presley skal starte med at synge nogle stærke sange.Byg showet omkring idéen om en natklub hvor Presley optræder og kommunikerer med hans studie og tv publikum.

Måske 3 koreografer, en til en spirituel scene, en til rock’n’roll og en til et karate danse nummer. Dansere skal snart i audition.

Spirituel scene: Rockende sort gospel. Brug af dansere. Skal være stærkt visuelt med en universel religiøs følelse. Begynd med en solid rytme der bygger op.

Country og western scene: Skal have et godt grafisk udseende. Futuristisk lade måske med dansere der sidder på spærrerne. Vestligt tøj med stil. Kan måske fungere som et koncert segment.

Rock’n’roll segment. Brug af dansere. Publikum sidder omkring.

Find på scene hvor Presley kan mødes med nogle af de folk der har influeret ham, såsom Johnny Cash, Jerry Lee Lewis etc. Kunne være et country og western segment.

Hver del kan være bygget op om en slags teater hvor den sidste sang i hver del kan lede op til næste afdeling.

Mulige sange til showet:

Hound Dog
Don’t Be Cruel
Love Me Tender
All Shook Up
Jailhouse Rock
Too Much
Loving You
Teddy Bear
Are You Lonesome Tonight
Heartbreak Hotel
One Night
Return To Sender
A Little Less Conversation
Guitar Man
U.S. Male
Blue Suede Shoes
Fever
Can’t Help Falling In Love
Little Sister
I’ll Be Home For Christmas
I Believe
How Great Thou Art
Love Me

21. maj 1968

Møde hos Binder/Howe

Noter fra mødet:

Titlen på showet er: ”Just Elvis”.

Startsekvens:

Singer titlen kommer på, lige efter NBC logoet (”The following program is brought to you by Singer”), som derefter går direkte over på åbningssekvensen.

Åbning: ”Guitar Man” bliver brugt som tema. Fyld studiet med 100-200 mænd klædt i sort, som ligner Elvis. Brug spejle. Elvis, placeret i midten af dette bagtæppe af mænd med guitarer, med Elvis klædt i hvidt. Mændene skal stå helt stille når Presley viser sig og når han bevæger sig, bevæger de sig med ham for hver 8 takter. Omgivelserne er sorte, hvide og røde med diagonale platforme der går i forskellige retninger. Efter ”Guitar Man” kommer en ny komposition med Presley der bevæger sig til den, derefter fryses billedet og fader ud til sort.

Reklame

Ideer til forskellige segmenter, ikke nødvendigvis i den beskrevne rækkefølge.

Koncert segment:

Åbningen er fokuseret stramt på Presley, som synger en ballade i stil med ”Love Me Tender”. Den sekvens skal optages to gange. En med publikum på omkring 500 piger og en uden publikum. I slutningen af sangen skal optagelsen med de 500 piger bruges. Lad ham synge og danse til et medley af sange tilsat dialog. Et lille teater, et simpelt set anderledes en det, som blev brugt i åbningssekvensen. Presley skal være alene.

Reklame

Mean and Evil segment

Brug sange som ”Trouble” fra King Creole. Skal tilsættes karate dans. Byg op om en simpel fortælling der kan køre igennem hele det segment. En gennemgående ”Slaughter on Tenth Avenue” følelse. Produktions segmentet skal være med en stærk musikalsk følelse og skal være godt koreograferet.

Reklame

Sentimentalt og spirituelt segment:

Måske med en julesang og kærlighedssange der kan lede op til en gospel sang. Dramatisk, rørende, koreograferet, dialog. Med en universal spirituel følelse. Rockende neger (negro) gospel. Med et tempo der bygger op, håndklap og stampende fødder. Baptist følelse. Stærkt visuelt segment med swampland og ”porgy & bess” type sets. Det her kan måske filmes over tre på hinanden efterfølgende dage med forskelligt publikum (sammen med andre live segmenter) og de bedste dele kan klippes færdige.

Reklame

Forskellige segmenter med country og western, rock-a-billy, rhythm and blues, rock and roll. Vi kan bruge op til seks nye sange, afhængigt af hvad der er brug for.

21. maj 1968

Tom Parker laver aftale om at udsende soundtracket på RCA

Tom Parker får en aftale i stand med NBC, der giver RCA lov til at udsende soundtracket til TV-showet, hvis de vil det – uden ekstra omkostninger. Dette bliver senere et virkelig ømt punkt mellem Steve Binder, Bones Howe og NBC. Steve Binder og Bones Howe forsøger at få en betaling for deres arbejde i forbindelse med soundtracket, men forgæves.
 

Efter at holdet var blevet sat, skulle aftalen mellem Bones-Howe og NBC nu endelig afsluttes. Produktionen ville være ejet af NBC og Bob Finkels produktionsselskab Teram Inc. havde en eksklusiv kontrakt med NBC om at producere shows for dem. Bones-Howes kontrakt var med Teram Inc, hvor sidstnævnte repræsenterede Elvis og Binder-Howe Productions. Nu blev den endelige og formelle kontrakt udformet af William Morris Agency, som havde en juridisk afdeling som tog sig af de formelle papirer.

27. maj 1968

Oplæg til showet

“Just Elvis”
Oplæg til showet

  1. Disclaimer
  2. NBC Peacock logo
  3. Reklame
  4. Cold opening – ”scenen sættes”
    a. Elvis taler om hans special
    b. Elvis impersonaters – Japanske, tyske, afrikanske etc.
    c. ”Guitar Man” åbning. Elvis, et hundrede mand (alle ser ud som Elvis)
  5. Første reklame
  6. a. Orkester tuner deres instrumenter – Elvis kommer på – Klapsalver.
    b. Elvis går op til gigantisk symfoni orkester setting, han bukker til dirigenten, bukker til orkesteret.
    b. Otte minutter symfonisk stykke – alle med hans gamle hits, en blanding af moderne og symfonisk musik, bruger gigantisk kor og fuldt orkester med lille rytme gruppe. Sange der kan vælges imellem: Hound Dog, Blue Suede Shoes, Heartbreak Hotel, All Shook Up, Don’t Be Cruel, Teddy Bear, Wear My Ring, Jailhouse Rock.
  7. Anden reklame.

3. juni 1968

Elvis møder hos Binder-Howe til prøver

Elvis mødte til prøver hos Binder-Howe lidt efter kl. 13 mandag d. 3. juni. Han var netop hjemvendt fra en ferie på Hawaii og så, om muligt, endnu bedre ud end det havde været tilfældet, ved de tidligere møder i maj. Formålet med mødet var at gennemgå det manuskript som forfatterne havde lavet, for at få Elvis’ input og ikke mindst godkendelse. Steve Binder gennemgik idéerne og manuskriptet – hvori selve grundidéen var, at bruge ”Guitar Man”, som et bindeled mellem de forskellige sektioner i showet og ikke mindst som intro. Grundidéen i manuskriptet var løseligt baseret på forfatteren Maurice Maeterlinks teaterstykke ”The Blue Bird” fra 1908 i den forstand, at man kan rejse langt i sin søgen efter rigdom og lykke, men at den ofte findes lige for øjnene af en.

Steve Binder var ikke overbevist med sig selv om, at de havde fundet den rigtige indgangsvinkel – men Elvis selv købte hele idéen uden indvender. Forsøget på at få ham til at komme med sine egne idéer og forbedringsforslag forblev resultatløst – Elvis selv synes det var perfekt-

NBC Studios

4. juni 1968

Pat Rickey modtager sange

Pat Rickey kvitterer den 4. juni for at have modtaget bånd til nedenstående sange fra “Charlie” (formentlig Charlie Hodge) samt 45-singlen “Not Me”, alle med tilhørende noder. Siden kilden er Charlie Hodge, må det tolkes som værende sange som Elvis har overvejet til produktionen.

”Saved”
”Can Find It In Your Heart”
“Let’s Forget About The Stars”
“Not Me”

Pat Rickeys rolle var hovedsageligt script supervisor og hun havde ansvar for at notere og holde øje med, at der ikke skete fejl fra scene til scene ved at notere hvilket tøj de medvirkende havde på, hvordan makeup etc. var lagt.

6. juni 1968

Der afholdes prøver for dansere til showet

Avisannonce

6. juni 1968

Robert Kennedy bliver skudt

Elvis var frustreret da han hørte nyheden om, at Robert Kennedy var blevet skudt på The Ambassadour Hotel i Los Angeles. I hans optik måtte der være en konspiration mod den familie – set i lyset af mordet på hans bror præsident John F. Kennedy 5 år tidligere. Bare et par måneder tidligere i april var Martin Luther King blevet skudt på Lorrain motellet i Memphis – hvilket ifølge Elvis selv, var med til at sætte sydstaterne i et dårligt lys. I de efterfølgende måneder efter mordet på Martin Luther King rejste sig kæmpe demonstrationer over hele USA. I mere end 110 byer havde der været store uroligheder og demonstrationer i de foregående to måneder i et forsøg på at råbe det politiske system op og få sat fokus på de stadig store racemæssige problemer der var mellem sorte og hvide. Det på trods af, at lovgivning som skulle støtte en bedre behandling og lige rettigheder mellem sorte og hvide, havde været trådt i kraft omkring 10 år tidligere.

Elvis selv havde læst flere bøger om mordet på præsident John F. Kennedy, så Steve Binder vidste at det var et område som lå Elvis meget nær – omvendt vidste Steve også, at det ville være svært at få Elvis til at komme med en politisk kommentar i TV-showet. Steve ville gerne have den menneskelige side af Elvis mere frem, som en mand der ikke var dømmende, men som havde et nuanceret syn på begivenhederne og de politiske problemstillinger.

10. juni 1968

Prøver fortsætter hos Binder-Howe

NBC Studios

11. juni 1968

Elvis mødes med kostume designer Bill Belew

Kostumedesigner Bill Belew havde fået opgaven med at designe tøjet Elvis skulle bære i showet. Han var uddannet designer og var kommet ind i branchen ved en masse tilfældigheder, heriblandt et mindre job med kostumer hos NBC. Bill Belew havde designet Petula Clarks tøj, som var blevet brugt i showet som Steve Binder havde instrueret i foråret og havde nu fået opgaven med Elvis. Bill havde lavet et oplæg til et kostume i læder med en høj krave. Kraven fungerede som en form for indramning af Elvis’ ansigt og til de øvrige kostumer som primært ville være skjorter og jakker, brugte han tørklæder i forskellige farver til at komplementere med. Det ville efter Bills opfattelse blive for formelt med slips, så han valgte tørklæder som en variant.

Bill Belews udkast
Variety den 12. juni 1968

17. juni 1968

Elvis møder til prøver i Burbank og mødes med Billy Goldenberg

Elvis møder op hos NBC klokken 13, for at mødes med Billy Goldenberg. Indtil videre har Billy Strange været tilknyttet som musikalsk ansvarlig, men har ikke leveret det stykke arbejde som Steve Binder har bedt om til tiden. Han er derfor blevet afskedet og Billy Goldenberg har fået den fulde opgave med at skrive arrangementerne.

Senere på eftermiddagen kl. 15 er der to timers prøver med koreograf Jaime Rogers, som skal hjælpe Elvis og danserne med de mange danse sekvenser og de øvrige indspilninger, som skal koreograferes. Klokken 17 er der musik prøver og manuskript prøver.

17. juni 1968

Steve Binder beder om at få lydsporet til ”A Little Less Conversation”

I et brev skrevet den 17. juni beder Steve Binder om Tom Parkers hjælp, til at få filmselskabet MGM til at frigive tracket til ”A Little Less Conversation”. Han beder om to udgaver, en med og uden vokal – versionen uden vokal skal bruges til programmet, hvor Elvis skal synge sin vokal live.

17. juni 1968

Billetter til optagelsen af arena segmentet bliver frigivet

ticket27-06 kl 6
ticket27-06 kl 8
ticket29-06 kl 6
ticket29-06 kl 8

19. juni 1968

Idéen om den uformelle sektion af showet opstår

Steve Binder kommer med idéen om, at optage den uformelle sektion af showet.

20. juni 1968

Kostumeprøver

I dagtimerne har Elvis kostumeprøver.